دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دیگ چدنی شوفاژکار

وقتی هوا سردتر می شود ، بیشتر خانه ها بیشتر به آن مخزن بزرگ آب که گرما را بیرون می کشد اعتماد می کنند: دیگ چدنی شوفاژکار شما.

شاید در یک کمد محکم فرو رفته باشد ، یا شاید همه در اتاق لباسشویی یا زیرزمین شما ببینند. در هر صورت ، بدون شک اکنون از کاربرد بیشتری برخوردار است ، بنابراین قبل از اینکه یک روز بدون آن نتوانید آن را بررسی کنید ، فکر بدی توسط یک تکنسین انجام نمی شود.

در حالی که دیگ چدنی شوفاژ  از بین می رود ، دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ در این مقاله ، ما در مورد قسمتهای مختلف سیستم دیگ بخار و چگونگی کار کردن همه آنها برای ایجاد راحتی در خانه ، دفتر کار یا ساختمان دیگر صحبت خواهیم کرد.

در حالی که ما این کار را انجام می دهیم ، چند نکته در مورد چگونگی افزایش بهره وری انرژی و صرفه جویی در هزینه زمستان ارائه خواهیم داد. شاید بتوانید از آن پول برای انجام آن پروژه بازسازی حمام که منتظر آن بوده اید استفاده کنید. یا شاید بتوانید یک کت زیبا بخرید و بیرون هم گرم باشید! همیشه تهیه هوای تازه خوب است …

دیگ بخار چیست؟


در ابتدا ، بیایید یک توصیف ساده و در عین حال خاص از یک دیگ بخار شوفاژکار ارائه دهیم: دیگ بخار شوفاژکار مخزنی بسته است که در آن آب تحت فشار گرم می شود. این فشار فقط به دلیل بسته بودن کامل مخزن ایجاد می شود و برای کاهش پمپاژ و بالا بردن دما مفید است.

مخزن گرم آب تحت فشار چگونه به گرم شدن خانه های ما کمک می کند؟ برای پاسخ دادن به آن ، بیایید بررسی کنیم که قسمت های دیگر دیگ بخار چیست و چگونه با هم کار می کنند تا یک سیستم گرمایش کامل ایجاد کنند.

 سوخت دیگ بخار


برای گرم کردن آب ، ما به یک منبع سوخت نیاز داریم. جریان آن منبع سوخت به طور معمول توسط یک شیر کنترل می شود.

سپس سوخت توسط مشعل سوزانده می شود ، که مقدار هوای مخلوط شده با سوخت را کنترل می کند تا بازده احتراق به حداکثر برسد. گازهای داغ تولید شده از سوخت سوزانده شده سپس از طریق مبدل حرارتی ارسال می شوند ، که گرما را از گازها به آب مخزن منتقل می کند.

بسته به نوع دیگ بخار شوفاژکار ، ممکن است آن آب به بخار تبدیل شود یا فقط به عنوان آب داغ باقی بماند ، اما در عرض یک دقیقه به آن می رسیم. پس از گرم كردن آب ، گازهای احتراق با استفاده از دودكش یا سیستم تخلیه دیگر از خانه خارج می شوند. اگر سیستم تهویه به درستی طراحی ، نصب و نگهداری نشود ، ممکن است باعث تجمع مونوکسیدکربن در خانه شود یا خطر آتش سوزی داشته باشد.
توزیع گرما
در همین حال ، آب گرم یا بخار از طریق سیستم لوله کشی حرکت می کند تا گرما را به مکان مورد نیاز برساند و سپس راه خود را باز می کند تا فرآیند دوباره آغاز شود.

علاوه بر این قطعات ، هر دیگ بخار دارای کنترل های خارجی است که می تواند برای تنظیم دستی یا خودکار دما و به حداکثر رساندن بازده استفاده شود. به زودی درمورد اینکه چگونه این کنترل ها می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند ، به ویژه در مناطقی که دما دوست دارد نوسان داشته باشد ، صحبت خواهیم کرد.
بخار بخارهمانطور که در بالا ذکر شد ، دو روش وجود دارد که یک دیگ بخار می تواند گرما را تحویل دهد. یک راه این است که آب دیگ بخار را گرم کنید تا جوش بیاید و بخار داغ ایجاد شود.

مشاهده لیست قیمت محصولات شوفاژکار در لینک روبرو : شوفاژکار

از آنجا که بخار سبکتر از هوا است ، بدون هیچ گونه کمک مکانیکی به بالاترین نقطه سیستم ، معمولاً رادیاتور ، افزایش می یابد. رادیاتور به عنوان مبدل حرارتی عمل می کند و بخار گرمای خود را به هوای اطراف می دهد و دوباره به آب متراکم می شود (برای جزئیات بیشتر در مورد این فرآیند تبادل گرما به مقاله پمپ حرارتی ما مراجعه کنید).

از آنجا که این آب از بخار اطراف آن سنگین تر است ، از طریق سیستم لوله کشی دوباره به دیگ بخار می افتد و در آن گرم می شود تا اینکه به بخار تبدیل شود و دوباره شروع به بالا آمدن کند.

گرما Hydronic
یکی دیگر از راه های انتقال گرما گرم کردن آب تا دمای انتخاب شده زیر نقطه جوش آن و ارسال آب گرم خود به رادیاتورهای هیدرونیک اطراف ساختمان است.

از آنجا که آب گرم فقط خیلی آهسته افزایش می یابد ، این نوع سیستم تحویل به پمپ نیاز دارد تا آب دیگ را به رادیاتور ها بچرخاند. همانطور که در دیگهای بخار تحویل داده می شود ، هنگامی که آب گرما را به هوا داد ، دوباره به دیگ برمی گردد تا دوباره گرم شود.

 مشاهده و خرید دیگ های آبگرم
 

حفظ کارایی
ترموستات هوشمند برای دیگ آبگرم شوفاژکار با درک اساسی و اساسی از نحوه کار سیستم دیگ آبگرم شوفاژکار ، بیایید در مورد چگونگی مدیریت کارایی دیگ بخار صحبت کنیم.

یک راه این است که اطمینان حاصل کنید که فقط مقدار گرمای مورد نیاز خود را تولید می کنید و نه بیشتر. بعضی از دیگ های بخار فقط یک مرحله دارند ، به این معنی که یا خاموش هستند یا با تمام توان شلیک می کنند.

گرچه سایر دیگ چدنی شوفاژکار دارای چندین مرحله پخت هستند که توسط ترموستات شما کنترل می شوند. هنگامی که ترموستات شما تشخیص دهد که برای رسیدن به دمای داخلی مطلوب به گرمای کمتری نیاز است ، دیگ بخار فقط با قدرت جزئی آتش می گیرد.

در صورت نیاز به گرمای بیشتر ، دیگ بخار سرعت شلیک خود را به مرحله بعدی افزایش می دهد و به همین ترتیب ادامه می دهید تا در نهایت دیگ بخار با 100٪ قدرت شلیک کند. در حالی که دیگ های بخار پله ای فقط چند سطح شلیک گسسته دارند ، بویلرهای تعدیل کننده امکان تنظیم سرعت پخت را در مقیاس مداوم برای بازده حتی بیشتر فراهم می کنند.

دامنه مقیاس از پیش تعیین شده است و به طور معمول شامل همه چیز نمی شود ، اما دیگ های بخار مدولاسیون به شما امکان می دهند تا خروجی دیگ بخار خود را با دقت بیشتری تنظیم کنید تا با نیازهای خانه شما مطابقت داشته باشد.

 مشاهده و خرید تمام ترموستات ها
 

تنظیم مجدد در فضای باز
کنترل بازنشانی در فضای باز یکی از راه های تطبیق بیشتر میزان خروجی دیگ بخار با شرایط واقعی و افزایش کارایی استفاده از کنترل تنظیم مجدد فضای باز است.

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، هم دیگهای بخار مرحله ای و هم تعدیل کننده ، سرعت شلیک خود را بر اساس دمای داخلی و جریان تنظیم می کنند. کنترل های تنظیم مجدد در فضای باز ، اطلاعات مهم دیگری را به این معادله اضافه می کنند – دمای خارج.

در صورت گرم بودن فضای بیرون ، گرم کردن فضای با مقدار مشخصی انرژی کمتری خواهد داشت تا در خارج از فضای سرد. برای استفاده از این امر ، یک کنترل تنظیم مجدد در فضای باز کمترین دمای ممکن آب مورد نیاز را برای تأمین فقط مقدار گرمای مورد نیاز برای گرم کردن خانه انتخاب می کند و نه بیشتر.

هرچه آب ترک شده به دیگ بخار سردتر شود ، عملکرد آن با بازده بیشتری انجام می شود. در واقع ، کنترل های تنظیم مجدد فضای باز می توانند سالانه حدود 10٪ در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند. با توجه به اینکه افزودن آنها به دیگهای بخار موجود ساده است ، هوشمندتر شدن دیگ بخار با کنترل تنظیم مجدد فضای باز تقریباً کار سختی نیست!

 مشاهده و خرید تمام کنترل های بازنشانی در فضای باز
 

دیگ های آبگرم شوفاژکار متراکم


اگر به دنبال تهیه دیگ آبگرم جدید هستید ، دیگ های آبگرم چگال اغلب بهترین انتخاب هستند. برخی حتی دارای کنترل تنظیم مجدد فضای باز به عنوان یک ویژگی استاندارد هستند که البته این یک مزیت بزرگ است.

هنگامی که دیگ های بخار شوفاژکار سوخت می سوزانند ، احتراق گازهایی از جمله بخار آب آزاد می کند. دیگهای متداول گازها و بخار را از طریق مبدل حرارتی عبور داده و سپس همه آن را از طریق دریچه آزاد می کنند.

دیگهای بخار متراکم بخار را قبل از خروج از آن گرفته ، مجدداً آن را به آب متراکم کرده و از گرمای نهان ناشی از تغییر فاز برای پشتیبانی از فرآیند گرمایش استفاده می کنند. گرچه ممکن است هزینه آنها از دیگهای معمولی بیشتر باشد ، اما دیگ های بخار  محصولات شوفاژکار متراکم می توانند هر سال 10٪ دیگر در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

بخاطر داشته باشید ، بعضی از دیگهای آبگرم متراکم دارای تنظیم مجدد تنظیم مجدد در فضای باز هستند که با این کار 10٪ دیگر صرفه جویی می کنید ، در مجموع 20٪ در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید. چه کسی تغییر ایجاد نمی کند؟

پیشرفت در کارایی و پس انداز کاملاً ارزش آن را دارد. بنابراین دیگ چدنی شوفاژکار خود را توسط یک تکنسین بررسی کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی ایمن است و نمی توانید آن را در زمستان ایجاد کنید. اگر نیاز به تعویض آن دارید ، به سرمایه گذاری در دیگ بخار متراکم بپردازید تا تا 20٪ در قبض انرژی خود صرفه جویی کنید

مشاهده لیست قیمت محصولات شوفاژکار در لینک روبرو : شوفاژکار