دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تفاوت بین دیگ چدنی شوفاژکار معمولی ، دمای پایین و چگالش چیست؟

دیگ چدنی شوفاژکار معمولی برای کار با گازهای خروجی خشک طراحی شده است. کمترین دمای آب جاری شده به دیگ بخار محدود به مقدار 60 درجه سانتی گراد است.

دمای گازهای خروجی معمولاً در محدوده 120 تا 180 درجه سانتی گراد است. همانطور که به سیستم گرمایشی متصل شده است ، دیگ چدنی شوفاژکار باید مجهز به دستگاهی باشد که از دمای آب کافی به دیگ چدنی شوفاژکار اطمینان حاصل کند (آب برگشتی) برای جلوگیری از تراکم رطوبت بخار آب موجود در گازهای خروجی و سپس خوردگی در دمای پایین از سطح تبادل حرارت در محل ورود آب به دیگ بخار. انرژی گاز طبیعی سوزانده شده در این دیگ های بخار حدود 80٪ مصرف می شود.

دیگ چدنی شوفاژکار با درجه حرارت پایین برای کار با گازهای خروجی خشک طراحی شده است و همچنین می تواند با دمای آب به دیگ بخار در محدوده 35 تا 40 درجه سانتیگراد کار کند.

تحت شرایط خاص ، در دیگ چدنی شوفاژکار تراکم وجود دارد و بنابراین سطح تبادل گرما باید از یک ماده مقاوم در برابر خوردگی ساخته شود. آنها بیشتر دیگهای مقطعی چدنی هستند.

دمای گازهای خروجی معمولاً از 90 تا 140 درجه سانتی گراد است. اتصال به سیستم گرمایش می تواند بدون اختلاط اتصالات با کنترل مستقیم عملکرد دیگ چدنی شوفاژکار با توجه به دمای خارج ، مستقیم باشد. استفاده از محتوای انرژی گاز طبیعی سوخته حدود 83٪ است.

دیگ چدنی شوفاژکار متراکم به طور هدفمند برای عملیات چگالش طراحی شده است – به طور مستقیم در دیگ بخار ، رطوبت متراکم از بخار آب موجود در گازهای خروجی وجود دارد. بنابراین سطح مبادله گرما باید از ماده ای ساخته شود که در برابر خوردگی مقاوم باشد. این از فولاد ضد زنگ یا آلیاژ آلومینیوم و منیزیم استفاده می شود.

میعانات گازی باید بطور دائم تخلیه شود. با استفاده از حرارت میعان ، میزان مصرف گاز کاهش می یابد و دمای آب ورودی به دیگ آبگرم محدود نمی شود. دمای گازهای خروجی بسته به دمای آب ورودی سیستم گرما و همچنین استفاده فوری از دیگ در محدوده 40 تا 90 درجه سانتی گراد است.

از آنجا که دمای گازهای خروجی پایین است و ایجاد تنش کافی در دودکش و در نتیجه حصول اطمینان از انتقال ایمن گازهای خروجی کافی نیست ، باید در دیگ چدنی شوفاژکار متراکم یک فن هوا یا گاز دودکش وجود داشته باشد.

گازهای خروجی وارد دودکش مرطوب هستند ، بنابراین دودکش باید ساختاری مقاوم در برابر رطوبت و همچنین فشار داخلی داشته باشد. دیگ های چدنی شوفاژکار متراکم به دلیل ساختاری که امکان استفاده از گرمای میعانات گازهای خروجی را فراهم می کند ، می توانند از انرژی سوختن گاز طبیعی تا 97٪ استفاده کنند.

مشاهده لیست قیمت محصولات شوفاژکار در لینک روبرو : شوفاژکار